Over Mij

Mijn naam is Friedrich Hopster (1966) en ik ben gevestigd in Wolvega (Friesland). Mijn passie ligt in het begeleiden van persoonlijke groei van mensen.

In 2020 heb ik aan de Hanzehogeschool te Groningen de opleiding Begeleidingskunde met goed gevolg afgesloten. Mijn kracht ligt in het stimuleren van zelfreflectie en zelfsturing. Het belangrijkste vind ik dat het voor de ander veilig voelt om zijn of haar verhaal te durven te delen. Dit betekent niet dat ik niet confronteer. Maar pas als je weet wie ik ben en je ervaart de veilige omgeving dan pas raakt confronteren het juiste doel. Mijn kernkwaliteiten zijn oprechtheid, authenticiteit, aandacht en humor.

Naast mijn werk als supervisor/coach ben ik meer dan 25 jaar werkzaam in het Sociaal Domein en begeleid daar dagelijks mensen met allerlei achtergronden en met allerlei vragen. Daarvoor werkte ik onder andere als jongerenwerker, bijstandsmaatschappelijk werker, coach Jongerenpunt, coach project arbeidsbelemmerden en adviseur studentenloopbaan en arbeidscoach bij het Middelbaar Beroeps Onderwijs. Ik ben geregistreerd bij de Landelijke vereniging van supervisie en coaching de LVSC. 

Stijl & Werkwijze

Ik werk cliëntgericht, eclectisch en integratief. Dit houdt in dat ik niet steeds vanuit dezelfde gedachtengang coach. Ik kijk per persoon wat er nodig is en biedt maatwerk afgestemd op jou. Methodieken waar ik onder andere gebruik van maak zijn oplossingsgericht coachen, Voice-Dialogue, creatieve werkvormen, provocatief coachen. Meestal vindt de begeleiding binnen plaats. Vind je het echter fijn om te bewegen dan kan coaching plaatsvinden tijdens een wandeling in de natuur. De natuur geeft rust en ruimte en als je loopt kom je letterlijk fysiek en mentaal in beweging.

Mijn stijl van coachen en supervisie is erop gericht dat jij een dynamisch evenwicht vindt tussen voelen, denken en doen. Dat alles begint met willen.

Voordat de begeleiding van start gaat vindt er een vrijblijvend intakegesprek plaats. Zo kunnen we samen kijken of en hoe verdere begeleiding het beste past. Tijdens dit gesprek onderzoeken we samen wat je leervragen of leerdoelen zijn. Bij aanvang van een begeleidingstraject stel ik een contract met je op waarin gemaakte afspraken opgenomen worden zodat duidelijk is wat we van elkaar mogen verwachten.

Scroll naar boven